Zakup produktów, takich jak żywność, napoje i odzież, jest codziennością dla wielu konsumentów. Etykietowanie produktów sprawia, że jest to zdecydowanie łatwiejsze zadanie. Etykiety są miniaturami mniejszych i większych opakowań produktów, na których znajdują się informacje o tym, co znajduje się wewnątrz. Jak to się ma do zalet i wad etykietowania produktów?

Zalety etykietowania produktów są wielorakie. Przede wszystkim etykietowanie produktów ułatwia ich dostępność.

Konsumenci mogą dostrzec, czego potrzebują bez tracenia dużo czasu na czytanie etykiet.

Przy odpowiednim etykietowaniu produktów z zamieszczonymi informacjami potrzebnymi dla ich identyfikacji ich wybór jest szybszy.

Etykietowanie produktów pozwala również w wygodny sposób udzielić konsumentom informacji o składnikach i składzie produktu. Foliowanie gazet to dobry sposób na to aby droższe czasopisma dotarły do klienta nieuszkodzone. Natomiast dzięki etykietowaniu znacznie łatwiej jest zweryfikować skład produktu, zanim zostanie on zakupiony. To bardzo przydatna, szczególnie w przypadku produktów spożywczych.

Oprócz zalet etykietowanie produktów niesie za sobą też pewne niedogodności. Bywa, iż etykiety są mylące, a także informacje na nich umieszczone czasami nie są wiarygodne. W takim przypadku konsumenci kupują produkt, który może okazać się niskiej jakość. To powoduje straty czasem i pieniądze, dlatego też sklepy muszą wykorzystywać jasne i wiarygodne etykiety.

Podsumowując, etykiety na produktach ułatwiają konsumentom zakupy, ale mogą również prowadzić do niepotrzebnych zakupów. Aby zapobiec temu typowi sytuacji, sklepy muszą wykorzystywać wiarygodne i przejrzyste etykiety, aby konsumenci dokonali świadomych wyborów.