Nowoczesne technologie i systemy opanowały już chyba wszystkie cywilizowane kraje. Obiekty użyteczności publicznej wyposażane są w komputerowe sterowanie, nowoczesne systemy elektroniczne.

Inteligentne hotele są obecnie standardem. Pokoje otwierane kartą magnetyczną lub kodem cyfrowym nie należą do rzadkości. Karta magnetyczna rejestruje również wejścia i wyjścia z obiektu, co pozwala sprawnie obsłudze sprzątającej wykorzystywać moment nieobecności gości w pokoju do wymiany ręczników, pościeli i codziennego sprzątania.

Elektroniczne systemy pojawiające się w hotelowych toaletach to luksus dla gości.

Elektronicznie regulowana tempera wody w natrysku to także bezpieczeństwo. Jeśli mówimy już o systemach inteligentnych montowanych dla bezpieczeństwa gości, musimy wspomnieć o ochronie przeciwpożarowej. Im lepiej dobrany system przeciwpożarowy oraz wentylacyjny, tym większa ochrona gości hotelowych przed nieszczęśliwymi zdarzeniami. Nowoczesne technologie ułatwiają nie tylko życie gościom, ale także pracę zatrudnionym w hotelu.

Komputery pomagają prowadzić księgę gości, rezerwacje oraz przygotowują faktury wystawiane gościom.

Bez komputera meldowanie i wymeldowywanie trwałoby o wiele dłużej. Nie każdy hotel na mazurach idzie z duchem czasu i zafundował sobie systemy inteligentne w obiekcie. Poza wymaganymi przez inspektorów BHP, są hotele nie posiadające takich luksusów. Klienci jednak nie omijają tych miejsc z powodu braku nowoczesnych instalacji, ponieważ wielu od lat korzysta z ich oferty. Stali klienci są przekonani, że nawet z tradycyjnym kluczem i nieskomputeryzowaną recepcją zostaną potraktowani z należytym szacunkiem. Serdeczne traktowanie gości jest o wiele cenniejsze dla gości, niż elektroniczne karty.

Hotelarze doskonale wiedzą, że miły uśmiech recepcjonisty jest niezastąpiony w kontaktach z gośćmi hotelowymi.

Dla seniorów nowoczesne systemy są przerażające i wydaje im się, że nie będą potrafili posługiwać się wszechobecną elektroniką. Dla ludzi starej daty liczy się spokój i cisza, oraz przyjemna rodzinna atmosfera, dlatego wybierają sprawdzone miejsca. Młodzi zaś są fanami elektronicznych gadżetów w hotelowych pokojach. Sterowana pilotem klimatyzacja, internet, telewizja z kablówką są podstawowym wymaganiem młodszej grupy klientów. Tak więc hotele zanim zdecydują się na nowoczesne technologie powinny przeanalizować potrzeby swoich klientów.

Reklamy