Bazy noclegowe i gastronomiczne pękają w szwach. Zaistnienie w tych branżach prawie graniczy z cudem. W ostatnich latach branże te rozwinęły się nieprawdopodobnie, a tym samym wypróbowały już prawie wszystkie chwyty reklamowe, przyciągające rzesze klientów. Były już modne zjazdy szkolne po latach, kongresy hobbystów i biznesowa integracja.

Trudno wymyślić coś nowego w restauracjach, kateringu, czy hotelarstwie, by na nowo rozruszało branże. Jak więc prowadzić marketing przy tak licznej konkurencji. Najbardziej istotną będzie strona internetowa znajdująca się na pierwszych pozycjach wyszukiwarek. Będzie liczniej odwiedzana, co podwyższy liczbę potencjalnych klientów. Internet jest jednocześnie oknem na świat, przez które możemy pozyskiwać także zagranicznych gości, dlatego witryna internetowa powinna być przygotowana w kilku podstawowych językach do wyboru. Rozwiązaniem marketingowym są promocje noclegów i kuponów rabatowych do restauracji w ofertach city deal. Klienci chętnie korzystają1_bpm_aquapark.jpg z możliwości realizowania takich kuponów rabatowych, jako forma sprawdzenia oferty, by w przyszłości mogli polecać lokal znajomych i spotykać się z nimi właśnie w takim wypróbowanym miejscu. Do city deal mogą przystępować także hotele z ofertą weekendu we dwoje lub podobnych promocji i rabatów. Do tego sposoby marketingowego nie mogą jednak przystępować firmy kateringowe, bo trudno byłoby określić zakres kuponu.

Dla kateringu najwartościowszym kontrahentem będzie stały zleceniodawca, który podpisuje umowę na codzienne dostarczenie określonych posiłków. Szkoły, przedszkola, szpitale, zakłady pracy i inne zbiorowe żywienie to prawdziwa żyła złota dla firm zajmujących się kateringiem. Jest to również bardzo korzystna forma żywienia dla samych klientów. Pacjenci porównujący obiady przywożone z szpitalnej kuchni z tymi dostarczanymi przez katering są jednego zdania.

Posiłki kateringowe są smaczniejsze, lepiej doprawione i bardziej urozmaicone, niż te z ubogiej kuchni szpitalnej, będącej nieustannie na debecie państwowym. Często klientem kateringu stają się hotel mazury. Są to pojedyncze zamówienia posiłków na organizowane tam sympozja, szkolenia, konferencje i imprezy integracyjne. Niektóre hotele korzystają stale z posiłków kateringowych dla gości, co wcale nie obniża jakości oferty obiektu.

Reklamy