Opinia idzie w świat i wlecze się za nami przez lata. Warto więc walczyć o dobrą opinię, szczególnie, kiedy nasza firma ma silną i liczną konkurencję. Ludzie zadowoleni z usług opowiadają o tym swoim znajomym, a ci niezadowoleni ogłaszają swój żal zwykle przed całym światem, co jest zrozumiałą formą pocieszenia. Właściciele hoteli, restauracji czy innych lokali gastronomicznych, klubów muzycznych itp.

Wiedzą jak dbać o dobra opinię. Pracownicy branży gastronomiczno-hotelarskiej są szkoleni, jak trafiać do serc gości i w jaki sposób prowadzić mediacje z trudnym klientem. Gości hotelowych dzielimy na kulturalnych i spokojnych oraz wiecznych malkontentów. Taki wiecznie niezadowolony człowiek już w czasie pierwszego kontaktu z recepcjonistą będzie narzekał i szukał problemów. Są również pojedynczy goście wymagający bardzo specjalnej troski. Alergicy, którym należy przygotować pokoje zgodnie z wytycznymi muszą być traktowani całkowicie indywidualnie. Osoby niepełnosprawne, także będą oczekiwały bardziej wyjątkowych poczynań personelu hotelowego. Rodziny z niemowlętami zwykle mają typowe potrzeby i należy zapewnić odpowiednie warunki maleństwu.

W chwili, gdy wyprzedzimy prośbę gościa i bez słowa zrealizujemy jego prośbę z pewnością zapracujemy sobie na dobrą opinię, często wyrażaną też na łamach internetu. Rekomendacje na forach internetowych są najlepszą kampanią reklamową organizowaną darmowo, przez klientów. Są jednak placówki, które nie dbają zbytnio o renomę i zupełnie nie interesuje ich opinia o usługach. Zbyt pewni siebie, prowadzący hotele i restauracje, szybko tracą wszystkich klientów. Nie dbanie o pozytywną opinię wśród turystów i kontrahentów biznesowych skutkuje szybkim bankructwem.

Panuje jednak również moda na psucie celowe opinii przez konkurencyjne ośrodki. Jest to bardzo nieuczciwe działanie konkurencji, które należy eliminować od samego początku i zgłaszać do odpowiednich jednostek urzędu ochrony konkurencji. Właściciele w tym celu wykorzystujący internetową możliwość opiniowania podmiotu zasługują na karę i potępienie. Oszczerstwami i kłamstwami nikt jeszcze świata nie zbudował. Klienci wyłapują oczerniające opinie bardzo szybko i ripostują pozytywną myślą. Marketing szeptany to popularna forma promowania podmiotów gospodarczych, która czasami tworzy się niezwykle spontanicznie.

Reklamy